Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Erich Kästner: "Létající třída". Analýza románu se zaměřením na vztah mezi učitelem a žákem (komunikaci mezi dětmi a dospělými)
Pouzarová, Tereza ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Markvartová, Eva (oponent)
Předkládaná bakalářská práce přináší analýzu románu německého spisovatele Ericha Kästnera Létající třída, přičemž důraz je kladen na problematiku vztahů mezi dětmi a dospělými (osobami vedenými a vedoucími). Práce se zaměřuje především na vztahy mezi učitelem, popř. vychovatelem a žáky, o kterých příběh pojednává. Analyzuje a pozoruje rozvoj těchto vztahů, k čemuž využívá poznatky o životě a díle Ericha Kästnera, literárně historický kontext, do nějž dílo spadá, vymezení literárních žánrů a vnější i vnitřní kompozici románu. Na základě těchto faktů jsou popsány vzájemné vztahy mezi postavami dětí a dospělých. Závěr se soustřeďuje na ohlasy a recepci příběhu Létající třídy. Získané poznatky mohou být použity v pedagogické praxi, při vyučování nebo v pedagogicky a psychologicky zaměřených předmětech. Klíčová slova: Erich Kästner, Létající třída, komunikace, učitel, žák, literatura pro děti a mládež, dobrodružný román, školní román
Western stories and their TV adaptation (Karl May). Proposal for adaptation for teaching foreign languages
Kadochová, Magdalena ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dobrodružným románem Winnetou I a jeho praktickým využitím v hodinách cizího jazyka. Teoretická část této práce se zaměřuje na didaktiku literatury a taktéž se věnuje otázce, jakým způsobem může literární dílo přispět k rozvoji klíčových kompetencí a jazykových schopností žáků a jaké metody v tomto procesu mohou být použity. Tato část práce se rovněž věnuje osobnosti Karla Maye ve vztahu k dobrodružnému románu Winnetou I. Literárně-didaktickou část práce představuje alternativní výukový materiál, který byl vypracovaný na základě dobrodružného románu Winnetou I.
Western stories and their TV adaptation (Karl May). Proposal for adaptation for teaching foreign languages
Kadochová, Magdalena ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dobrodružným románem Winnetou I a jeho praktickým využitím v hodinách cizího jazyka. Teoretická část této práce se zaměřuje na didaktiku literatury a taktéž se věnuje otázce, jakým způsobem může literární dílo přispět k rozvoji klíčových kompetencí a jazykových schopností žáků a jaké metody v tomto procesu mohou být použity. Tato část práce se rovněž věnuje osobnosti Karla Maye ve vztahu k dobrodružnému románu Winnetou I. Literárně-didaktickou část práce představuje alternativní výukový materiál, který byl vypracovaný na základě dobrodružného románu Winnetou I.
Erich Kästner: "Létající třída". Analýza románu se zaměřením na vztah mezi učitelem a žákem (komunikaci mezi dětmi a dospělými)
Pouzarová, Tereza ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Markvartová, Eva (oponent)
Předkládaná bakalářská práce přináší analýzu románu německého spisovatele Ericha Kästnera Létající třída, přičemž důraz je kladen na problematiku vztahů mezi dětmi a dospělými (osobami vedenými a vedoucími). Práce se zaměřuje především na vztahy mezi učitelem, popř. vychovatelem a žáky, o kterých příběh pojednává. Analyzuje a pozoruje rozvoj těchto vztahů, k čemuž využívá poznatky o životě a díle Ericha Kästnera, literárně historický kontext, do nějž dílo spadá, vymezení literárních žánrů a vnější i vnitřní kompozici románu. Na základě těchto faktů jsou popsány vzájemné vztahy mezi postavami dětí a dospělých. Závěr se soustřeďuje na ohlasy a recepci příběhu Létající třídy. Získané poznatky mohou být použity v pedagogické praxi, při vyučování nebo v pedagogicky a psychologicky zaměřených předmětech. Klíčová slova: Erich Kästner, Létající třída, komunikace, učitel, žák, literatura pro děti a mládež, dobrodružný román, školní román

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.